Ihre musikalischen Einflüsse reichen vom “Original Delta Blues“ über die „Electrical Revolution” der späten Sechziger/frühen Siebziger bis hin zur aktuellen Stoner/Desert-Szene. Wobei es die Band geschafft hat, in kürzester Zeit aus Rock’n’roll Untergrund Oslos die Landesgrenzen zu überschreiten und ihre Fans international zu begeistern. Gerade ihre Live-Qualitäten konnten überzeugen – was jeder bisherige Besucher sicher bestätigen würde.
With a profound love for the old heroes of the Blues walking hand in hand with rock, metal, country and last but not least punk, The Devil and the Almighty Blues is armed with vintage Gibson guitars and tube amplifiers. Their new take on blues-based rock is heavy without becoming metal, slow without being doom, bluesy without being straight up and boring. It’s slow, heavy, melodic and raw. Far from being a possible hit on the radio, but on the other hand – who really cares??
When the 60’s turned into the 70’s there was a musical crossroads. The American blues had had it’s run with teens on both sides of the Atlantic long enough so that the blues-offspring named rock’n’roll had to expand or die. It did not die, it expanded in all kinds of directions! And right there in the crossroads between blues-based rock and all the world’s other sub-genres of rock, something happened to the blues. The format got experimented with, expanded and almost made unrecognizable. But at the same time the roots to the original ’real’ blues was never lost. Where Peter Green left Fleetwood Mac in 1970 with the track «Green Manalishi», where Johnny Winter stretched his musical legs, where ZZ Top bought Marshall full stacks and shot from the hip, and last but not least where the legend himself, Muddy Waters, stretched the limits of that was ’legal’ with the album «Electric Mud». And not to forget Hendrix, Free, Canned Heat and the rest of the gang from the Woodstock-era. The result was a highly electric musical revolution, where e.g. the newly born genre hard rock walked hand in hand with traditional delta blues.
It is out from this musical mud The Devil and the Almighty Blues have found their inspiration. Their music is slow, heavy, melodic and raw, all without losing the almighty blues out of sight.
Virgins Of The Seven Seas:
Von fließenden Jams bis rotzenden Punk-Attacken, psychedelischen Exkursionen, bis brettharten Rock-Passagen, wissen die Jungs was sie tun.
Inspiriert von Bands wie Kyuss, Monster Magnet, The Bronx, MC5 und natürlich Sabbath, ist ihre Musik doch eigen; sowohl heavy & dunkel, mit rohem Gesang, brachialen Beats, donnernden Gitarren und erschütterndem Bass, als auch mit eingängigen Refrains und melodiösen Strecken zwischendurch.
Von Anfang an hat sich die Band einen Ruf als live Act mit energiegeladenen und ohrenbetäubenden Auftritten aufgebaut. Der wuchtige aber doch eingängige Stoner-Rock nimmt das Publikum auf eine nicht enden wollende Reise mit.