ASHER ROTH – 10 YEARS OF ASLEEP IN THE BREAD AISLE AND BEYOND
Celebrating a decade since the release of his critically-acclaimed debut album Asleep In The Bread Aisle, American rapper Asher Roth announces dates in Europe this May. The shows will see Roth performing hit singles from his career-defining debut, alongside material from his various mixtapes and albums since released under his own label Retrohash. Asher Paul Roth is probably best known for his debut, lead-single I Love College, which now amasses over 63 MILLION streams on Spotify, whilst his debut album itself sold over 65 thousand copies in its first week. Roth released his debut under Universal, however left in 2012, releasing his second album Retrohash under indie-label Federal Prism in 2014, the album title would later become the name for his own label, launched in 2016. In the 10 years since his debut release, Roth’s had multiple hits such as Tangerine Girl and Fast Lifeboth from Retrohash, each amassing over 4 MILLION streams on Spotify, 2010 single G.R.I.N.Dgarnering over 6 MILLION streams, whilst collaborating with big names such as Cee-Lo Green, Busta Rhymes, Keri Hilson, Jazze Pha and Chester French along the way.
bxris bekka sind Alex Becker und Boris Maschmeyer.
Funky Break Beats, die sich aus Elementen verschiedener Genres bedienen und live mit Bass, Gitarre und Synthesizern umgesetzt werden.
Vinyl 41 – Platten uvm –
SCHALLPLATTEN, KASSETTEN, BEAT TAPES – DER VINYL BLOG AUS BERLIN-FRIEDENAU:
Meine Wertung: 10/10 für Bxris Bekka – Clubheimromantik.
„Sau geile Platte!“ Das sind die Worte vom Dezi-Belle-Cheffe, für die ich hiermit meine vorbehaltlose Zustimmung erteile.
Acht Instrumental Tracks, die ich nicht komplett dem Genre Hip Hop zuordnen würde.
Instrumental Madness passt da irgendwie besser.
Die beiden Beatschmiede haben – unter Mithilfe von Ebbe Funk und dem Posaunisten Kai – einen Klangteppich gewebt, wie ich ihn vorher noch nicht gehört habe.
Da geht so richtig der Funk ab.
Von vorn bis hinten absolut empfehlenswert.
Auch für die B-Note aka das Design gibt es von mir die Höchstwertung.
Verdient hat die sich Finn Martens, der für das geniale Cover verantwortlich ist.
Ganz grosses Tennis. Fazit: Sau geile Platte!